مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 05:052021-06-17سياسي

ایرانی ها چگونه رای می دهند؟/ ارزیابی عملکرد انتخاباتی رسانه ملی


یک مدرس دانشگاه معتقد است سونامی رای ایرانیان قابل تحلیل و تطبیق با مکاتب سیاسی انتخاباتی، جامعه شناسی سیاسی و روانشناسی اجتماعی است.

- ، علی دارابی دانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه، در وبینار تخصصی رفتار انتخاباتی ایرانیان که به همت بسیج اساتید دانشگاه صداوسیما برگزار شد، به بررسی بسترهای سیاسی، زمینه های جامعه شناسی و روانشناختی رفتار انتخاباتی ایرانیان، بر اساس مکاتب سیاسی، و نظریات علمی روز پرداخت و مولفه های موثر بر آن را تشریح کرد.

وی عبارت اینکه ایرانی ها چگونه رأی می دهند را مساله پژوهش بسیاری از جامعه شناسان سیاسی، اقتصاددانان سیاسی و روانشناسان سیاسی عنوان کرد و افزود: برای پاسخ به این پرسش اساسی، باید متغیرهایی چون گفتمان انتخاباتی، فضای حاکم بر انتخابات، دو قطبی شدن، کاریزما و شخصیت نامزد انتخاباتی را نیز در نظر گرفت.

این عضو هیات علمی دانشگاه، ضمن اشاره به دیدگاه های نظری رفتارشناسی انتخاباتی، به تحلیل رفتار انتخاباتی ایرانیان بر اساس هفت مکتب فکری مطرح درباره انتخابات در حوزه های گوناگون اقتصادی، سیاسی و جامعه شناختی پرداخت و گفت: رفتار جامعه ایرانی، بر اساس نظریاتی همچون کارکردگرایی، مبادله، انتخاب عقلانی، انتخاب عقلانی اصلاح شده، مکتب مطالعاتی شیکاگو، دیدگاه شناختی و دیدگاه اینگلهارت قاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانی ها چگونه رای می دهند؟/ ارزیابی عملکرد انتخاباتی رسانه ملی

ایرانی ها چگونه رای می دهند؟/ ارزیابی عملکرد انتخاباتی رسانه ملی