مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 06:452021-06-20فرهنگي

مزارخواجه عبدالرزاق چناران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: مزار«خواجه عبدالرزاق» روستای گاه شهرستان چناران به شماره 33376 و به تاریخ 13 اسفند 1399 در فهرست آثار واجد ارزش ملی ایران ثبت شد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: مزار خواجه عبدالرزاق روستای گاه شهرستان چناران به شماره 33376 و به تاریخ 13 اسفند 1399 در فهرست آثار واجد ارزش ملی ایران ثبت شد.

ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر اظهار کرد: مزارعبدالرزاق گاه در شهرستان چناران، بخش مرکزی، دهستان بقمچ، روستای گاه، بر روی تپه ای در شمال شرق مشرف به روستا و در فاصله 350 متری روستای گاه قرار دارد.

وی ادامه داد: این بنا شامل یک فضای مربع شکل معروف به مزارعبدالرزاق و یک نمازخانه کوچک در سمت شرق آن است که بنا به گفته اهالی احتمالا این آرامگاه متعلق به یکی از عرفای ناحیه توس بوده است.

مکرمی فر افزود: از پیشینه تاریخی این اثر تاریخی، سند مکتوبی در دست نیست اما با توجه به سبک معماری آن و برخورداری از فرم ساده، مصالح بومی، کتیبه های خط کوفی تزیینی آن، قدمت اثر به قرون اولیه اسلامی و حدود 800 تا 900 سال باز می گردد.

محمود طغرایی، مسئول دفتر ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی همچنین در مورد مشخصات اثر اظهار کرد: بن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزارخواجه عبدالرزاق چناران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد

مزارخواجه عبدالرزاق چناران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد