مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 08:052021-06-22اقتصادي

تولیدی شدن مخزن آسماری بزرگ ترین میدان نفتی دریایی ایران


رییس مهندسی نفت شرکت نفت فلات قاره از به تولید رسیدن نفت در مخزن آسماری میدان ابوذر برای نخستین بار در تاریخ توسعه این میدان خبر داد.

- ایسنا/بوشهر رییس مهندسی نفت شرکت نفت فلات قاره از به تولید رسیدن نفت در مخزن آسماری میدان ابوذر برای نخستین بار در تاریخ توسعه این میدان خبر داد.

جواد رستمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در چند ماه گذشته برای ارزیابی تکمیلی مخزنی و امکان تولید نفت از لایه آسماری بالایی میدان ابوذر، حفاری چاه A 14-4 H در این مخزن انجام شد و پس از تکمیل و راه اندازی آن، تولید نفت از این مخزن برای نخستین بار در تاریخ توسعه میدان ابوذر تحقق یافت.

وی افزود: با توجه به مطالعات قبلی و ارزیابی نتایج تولید حاصله از این چاه، برنامه ریزی برای حفاری چاه های بیشتر به منظور توسعه این مخزن انجام و پیش بینی می شود با توسعه اولیه این مخزن و حفاری پنج تا هشت حلقه چاه، امکان تولید روزانه 6 تا 10 هزار بشکه نفت (بر اساس روند تولید در چاه یادشده) از این مخزن میسر شود.

رییس مهندسی نفت شرکت نفت فلات قاره تصریح کرد: تاکنون توسعه و تولید میدان ابوذر بر محوریت مخزن غار (با نفت درجای 4030 و ذخیره 1730 میلیون بشکه) و بخش اندکی در مخازن برگن (با نفت درجای 118 و ذخیره 31 میلیون بشکه) و دمام (با نفت درجای 138 و ذخیره 18.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولیدی شدن مخزن آسماری بزرگ ترین میدان نفتی دریایی ایران

تولیدی شدن مخزن آسماری بزرگ ترین میدان نفتی دریایی ایران