مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 08:552021-06-23فرهنگي

چاپ کتاب «آیین های سنتی برنج در شمال ایران» توسط آلمانی ها


کتاب «آیین های سنتی برنج در شمال ایران: استان گیلان» حاصل پژوهش عضو پژوهشگاه میراث فرهنگی توسط انتشارات لمبرت آلمان چاپ و به 5 زبان برای فروش در سایت آمازون نمایه شده است.

- ، کتاب آیین های سنتی برنج در شمال ایران: استان گیلان Rice Traditional Ceremonies in North of Iran: “Gilan Province در دو فصل نگاشته شده که در فصل اول به معرفی استان گیلان پرداخته و بر مباحثی نظیر؛ موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، پوشش های گیاهی و جانوری، تاریخچه استان، جمعیت شناسی (گروه های قومی، زبان و مذهب)، اقتصاد (صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری)، فرهنگ (موزه ها، فولکلور، هنر، عادات غذایی و سنت ادبی)، مشاهیر استان، آموزش، بهداشت و امنیت شهری متمرکز شده است.

فصل دوم کتاب نیز به معرفی آیین های سنتی برنج و موضوعات: آیین های کاشت و یاوری، آیین های آفتاب خواهی و باران خواهی، آیین جوکول، آیین برداشت برنج و جشن گاز افشان (یا دندانی) می پردازد.

در یادداشت پشت جلد این کتاب که نام پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و گروه پژوهشی هنرهای سنتی روی آن قید شده است می خوانیم: گیلان سرزمینی است که اگر دانه ای از دست شما بر روی زمین بیفتد، سبز می شود.

این سرزمین سخاوتمندانه و بدون هیچ چشمداشتی انواع غذاهای خوشمزه، آب و هوای مطبوع، جنگل های زیبا، کوه های پوشیده از درخت، دریاچه های بی نظیر را همرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ کتاب «آیین های سنتی برنج در شمال ایران» توسط آلمانی ها

چاپ کتاب «آیین های سنتی برنج در شمال ایران» توسط آلمانی ها