مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 12:102021-06-23فرهنگي

گفتگوی صلح آمیز میان دو ساز کوبه ای ایرانی و هندی


هفتمین قطعه پروژه موسیقایی «همساز» همزمان با روز جهانی موسیقی منتشر شد که گفتگویی میان دو ساز کوبه ای ایرانی و هندی است.

- هفتمین قطعه پروژه موسیقایی همساز همزمان با روز جهانی موسیقی منتشر شد که گفتگویی میان دو ساز کوبه ای ایرانی و هندی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید قنبری ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: هفتمین قطعه از پروژه موسیقایی همساز با همنوازی سازهای تمبک و طبلا و با هنرمندی درشن جوتسی آنند، نوازنده نام آشنای هندی تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: این همنوازی مشترک سال گذشته در فستیوال هند و ایران به دعوت یونسکو به اجرا درآمده بود.

این فستیوال با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و با شعار سلامت ذهن و بدن در تاریخ 21 ژوئن 2020 برگزار شد و این بار همنوازی طبلا و تمبک به عنوان هفتمین قطعه از پروژه همساز منتشر می شود.

قنبری در ارتباط با روز جهانی موسیقی اظهار کرد: این روز مصادف با 31 خرداد ماه است و طی آن موسیقیدانان و نوازندگان سراسر دنیا با هدف ترویج صلح و آرامش به اجرای کنسرت های با کیفیت و در عین حال رایگان برای همه مردم می پردازند.

او به مشابهت معنایی سازهای شرق اشاره کرد و افزود: ساز طبلا مهمترین ساز کوبه ای شبه قاره هند شامل دو طبل کوچک و بزرگ با نام های دایان و بایان است که در هفتمین قطعه همساز با مهمترین ساز کوبه ای ایرانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی صلح آمیز میان دو ساز کوبه ای ایرانی و هندی

گفتگوی صلح آمیز میان دو ساز کوبه ای ایرانی و هندی