مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 08:152021-06-24اقتصادي

خشک شدن باغات انجیر به دلیل خشکسالی/ افزایش کشت برنج یک چالش اساسی است


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت برنج در شرایط خشکسالی، گفت: این موضوع در بلند مدت و با توجه به اینکه برداشت انجیر اواسط مرداد ماه آغاز می شود خشک شدن باغات انجیر پل دختر را به دنبال دارد.

- جواد صالحیان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به تاثیرات خشکسالی بر بخش کشاورزی عنوان کرد: بیشترین تاثیر خشکسالی روی تولیدات محصولات پاییزه به ویژه گندم و جو دیم است.

وی افزود: در خوشبینانه ترین شرایط برداشت ما از مزارع دیم تنها 150 هزار تن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی لرستان گفت: تولید در مزارع دیم نیز به شدت کاهش پیدا کرده است به طوری که در گذشته برداشت گندم از یک هکتار زمین دیم 1400 کیلو بوده ابن در حالی است که این رقم امسال به 300 تا 400 کیلو کاهش پیدا  کرده است.

به گفته صالحیان در خوشبینانه ترین حالت برداشت گندم از 295 هزار هکتار رقمی بین 50 تا 60 هزار تن است، برداشت جو هم 40 هزار تن است در حالی که ما به عنوان قطب دوم تولید جو دیم بوده ایم.

وی اما یکی دیگر از چالش های جدی را کشت محصولات آبدوست از جمله برنج عنوان کرد و گفت: با وجود محدودیت کشت برنج مصوبه هیات دولت در سال 97 اما متاسفانه سطح زیر کشت برنج در استان افزایش پیدا کرده است و این در شرایطی که  ما با خشکسالی هستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشک شدن باغات انجیر به دلیل خشکسالی/ افزایش کشت برنج یک چالش اساسی است

خشک شدن باغات انجیر به دلیل خشکسالی/ افزایش کشت برنج یک چالش اساسی است