مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 03:002021-06-25حوادث

بطری های شیشه ای را در طبیعت رها نکنید


سامانه های 1504 و 139 به صورت شبانه روزی، آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص حوادث احتمالی منابع طبیعی است - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: بطری های شیشه ای و پلاستیکی رها شده در طبیعت بر اثر برخورد با نور خورشید همانند ذره بین عمل کرده و منجر به آتش سوزی و آسیب جدی به طبیعت می شوند.

سرهنگ رضا مهدیون روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به کمبود بارندگی، گرمای زودرس و آسیب پذیرتر شدن طبیعت در شرایط حاکم افزود: بی توجهی و سهل انگاری شماری از طبیعت گردان به خصوص در روزهای گرم سال منجر به آتش سوزی وسیع در جنگل ها و مراتع و آسیب جبران ناپذیر به محیط زیست می شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، اظهار داشت: سالیان نه چندان دور سطح وسیعی از مساحت کشور پوشیده از جنگل های انبوه بوده است که به دلیل همین بی توجهی ها بخش عمده ای از آنها دست خوش تغییر و تخریب شده است.

وی بر لزوم حفظ منابع طبیعی تاکید کرد و یادآورشد: با توجه به محدودیت های موجود، توجه به حفظ این منابع ارزشمند از گزند عوامل طبیعی و غیرطبیعی مخرب، به ویژه آتش سوزی امری اجتناب ناپذیر است.

مهدیون با بیان اینکه آتش سوزی در میان فاکتورهای مخرب، به جهت نوع، سرعت و ماهیت خاصی که در تخریب و نابودی مراتع و جنگل ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بطری های شیشه ای را در طبیعت رها نکنید

بطری های شیشه ای را در طبیعت رها نکنید