موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - متناسب سازي - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست - همسان سازي حقوق بازنشستگان - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - استقلال و پرسپوليس - بيمارستان روحاني بابل - موادفروشان - آرين بانك - زمين خواري لواسانات - اتحاديه بسكتبال غرب آسيا - جشنواره ملي روز جنگلبان - مديريت بحران آب - گازپروم - محمدرضا ميرشفيعي - ابن الدين حميدي - درباره برنامه دورهمي - گوليلمو ويكاريو - فرشاد قديري

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 07:152021-06-26سياسي

تاملی در «قانون» ابن سینا


نشست «تاملی در قانون ابن سینا» با سخنرانی نجفقلی حبیبی به صورت مجازی برگزار می شود.

- نشست تاملی در قانون ابن سینا با سخنرانی نجفقلی حبیبی به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هجدهمین و نوزدهمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره بوعلی سینا در روزهای چهارشنبه 9 و 16 تیر ساعت از 11 صبح به این موضوع اختصاص دارد که به صورت مجازی پخش خواهد شد.

در جلسه اول به کتاب اول قانون و در جلسه دوم به کتاب دوم قانون پرداخته می شود.

در خبر برگزاری این نشست آمده است: کتاب قانون یکی از کتاب های ابن سینا در زمینه پزشکی است که نزدیک به 700 سال در مراکز علمی اروپا تدریس می شد و پس از کتاب مقدس، دومین کتابی که در اروپا به چاپ رسید، کتاب قانون ابوعلی سینا بود.

حتی در دوران کنونی نیز به عنوان بخش مهمی از طب کهن در مهم ترین مراکز و دانشگاه های جهان تدریس می شود.

اصل کتاب به زبان عربی نوشته شده است که چندصد سال به عربی تدریس می شد و سرانجام عبدالرحمن شرفکندی (هَه ژار) آن را به زبان فارسی ترجمه و منتشر کرد.

در سال های اخیر نیز دکتر نجفقلی حبیبی پژوهشگر فلسفه اسلامی قلم به تصحیح این کتاب برداشته که تاکنون کتاب اول و دوم قانون به همت انتشارات بنیاد ابوعلی سینا انتشار یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاملی در «قانون» ابن سینا

تاملی در «قانون» ابن سینا