مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 08:302021-06-26اقتصادي

کمبود فضای نگهداری بیماران روانی در مراکز بهزیستی


معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان از کمبود فضای نگهداری بیماران روانی در مراکز بهزیستی خبر داد.

- سیاوش رهبر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان از رشد 50 درصدی شهریه مراکز شبانه روزی و روزانه بهزیستی در استان خبر داد و اظهار کرد: برخی از خانواده ها بیماران خود را در منزل نگهداری می کنند اما زیر پوشش بهزیستی هستند که مستمری پرداختی به آنها از سال 92 تاکنون حدود 20 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: امسال مستمری هر نفر در بهزیستی در حوزه معلولان به این شکل است که به تک نفره ها 350 هزار، دو نفره 500 هزار تومان، سه نفره 700 هزار تومان، چهار نفره 900 هزار و بالای چهار نفر یک میلیون و 100 هزار تومان پرداخت می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه 31 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی هستند گفت: این افراد در 14 مرکز شبانه روزی، 20 مرکز روزانه، 13 مرکز توانبخشی مبتنی بر جامعه، پنج مرکز ویزیت در منزل و 6 مرکز مراقبت در منزل نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم سال 99 برای اولین بار حق پرستاری خانوارهایی که حق پرستاری دانست و یادآور شد: در این زمینه اعتبار محدودی داریم اما با توجه به اینکه مشکل اصلی مددجویان ما کمک هزینه درمان و مسکن است امیدواریم گروه های خیریه به این مشکل ما برسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود فضای نگهداری بیماران روانی در مراکز بهزیستی

کمبود فضای نگهداری بیماران روانی در مراکز بهزیستی