مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 10:502021-06-26سياسي

اطلس پوشاک مردم سیستان و بلوچستان گردآوری شد


پژوهش پوشاک سنتی استان سیستان و بلوچستان به منظور ثبت و ضبط عناصر فرهنگی پوشاک منطقه مورد بررسی قرار گرفت و اطلاعات به دست آمده در نرم افزار اطلس مردم نگاری کشور بارگذاری شد.

- پژوهش پوشاک سنتی استان سیستان و بلوچستان به منظور ثبت و ضبط عناصر فرهنگی پوشاک منطقه مورد بررسی قرار گرفت و اطلاعات به دست آمده در نرم افزار اطلس مردم نگاری کشور بارگذاری شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن زاده ـ رییس پژوهشکده مردم شناسی ـ گفت: پوشش از ابتدای تاریخ تاکنون دارای اهمیت بوده و فرم لباس ها در جوامع مختلف با توجه به شرایط جغرافیایی، محیطی، نحوه زندگی، جنگ ها، اوضاع سیاسی، اقتصادی و اعتقادات مذهبی و با سرزمین های دیگر متفاوت بوده است.

او بیان کرد: آن چه امروزه در رابطه با سنت های بومی و اصیل ضروری به نظر می رسد احیای لباس های بومی و کارآمد کردن آن ها است.

رییس پژوهشکده مردم شناسی یکی از مهم ترین راه های حفظ این امر مهم را ثبت و ضبط اطلاعات مربوط به این حوزه دانست و یادآوری کرد: این اقدام توسط پژوهشکده مردم شناسی در مناطق مختلفی مانند کرمان، یزد و خراسان نیز انجام گرفته است.

بابک صدیقی، مجری این طرح با بیان این که پوشاک یکی از بارزترین سمبل های فرهنگی ـ بومی و آسان ترین وسیله انتقال فرهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلس پوشاک مردم سیستان و بلوچستان گردآوری شد

اطلس پوشاک مردم سیستان و بلوچستان گردآوری شد