مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 03:202021-06-27دانش

اولین تصویر واضح از یک حباب عظیم در فضا


محققان دانشگاه مریلند در کالج پارک در مطالعه اخیرشان با استفاده از داده های تلسکوپ رصدخانه استراتوسفری اخترشناسی فروسرخ(SOFIA) اولین تصویر با وضوح بالا از یک حباب در حال گسترش حاوی پلاسمای داغ و گاز یونیزه شده در محل تولد ستارگان را ایجاد کرده اند.

- محققان "دانشگاه مریلند در کالج پارک" در مطالعه اخیرشان با استفاده از داده های تلسکوپ رصدخانه استراتوسفری اخترشناسی فروسرخ(SOFIA) اولین تصویر با وضوح بالا از یک حباب در حال گسترش حاوی پلاسمای داغ و گاز یونیزه شده در محل تولد ستارگان را ایجاد کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، این داده ها به دانشمندان کمک می کند تا یکی از درخشان ترین و پرجرم ترین مناطق تشکیل ستارگان کهکشان راه شیری را تجزیه و تحلیل کنند.

محققان پس از بررسی های انجام شده، دریافتند یک حباب در حال گسترش از گاز داغ، خوشه ستاره ای Westerlund 2 را احاطه کرده است.

یافته های این مطالعه با یافته های مطالعات قبلی که احتمال حضور دو حباب در اطراف این خوشه ستاره ای را می داد، مغایرت دارد.

میترایی تیواری (Maitraiyee Tiwari) محقق مقطع فوق دکترا دانشکده نجوم دانشگاه مریلند در کالج پارک و نویسنده اصلی این تحقیق گفت: وقتی ستارگان عظیم تشکیل می شوند، موادی مانند پروتون ها، الکترون و اتم های فلزات سنگین را در مقایسه با خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین تصویر واضح از یک حباب عظیم در فضا

اولین تصویر واضح از یک حباب عظیم در فضا