مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 04:002021-06-28سياسي

ویژگی های دولت کارآمد


در صحبت کاندیدا های ریاســـت جمهــــوری و حــال کـــه نتیجـــه انتخابات مشخص شده و ابراهیم رییسی، رییـــس جمهـــــوری منتخب مردم ایران شده است درباره دولت کارآمد و ویژگی های آن، موضوعات مختلفی مطرح شد.

از این رو با توجه به عملکرد دولت های گذشته و مواردی که در اولویت کاری آن ها قرار گرفته، می خواهیم در یادداشت پیش رو درمورد ویژگی های دولت کارآمد از منظر اقتصادی که رییس جمهوری جدید کشورمان هم طی روز های اخیر به آن اشاره کرده است، بپردازیم.

اولین و مهم ترین ویژگی یک دولت کارآمد، چابک و چالاک بودن آن و همچنین فاصله گرفتن و به حداقل رساندن پیچیدگی های بوروکراتیک و اداری است.

بوروکراسی های زائد مهم ترین مانع در رشد و توسعه فعالیت های اقتصادی است به همین خاطر دولتی که بتواند بوروکراسی را به حداقل برساند دولتی است که می تواند تحرکی در اقتصاد ایجاد کند.

علت اصلی که کارشناسان خواهان کاهش بوروکراسی های موجود هستند فسادزا بودن آن است.

بوروکراسی بیش از حد قدرتی را برای کارمندان دولت ایجاد می کند که باعث سوء استفاده هایی می شود؛ برخی از آن ها برای اینکه موانع از پیش روی فعالان اقتصادی برداشته شود، مطالبه مالی می کنند، بخصوص اینکه برخی از کارمندان دولت در امرار معاش با مشکلات مالی روبه رو هستند؛ لذا این امر علتی می شود تا مطالبات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویژگی های دولت کارآمد

ویژگی های دولت کارآمد