مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 04:502021-06-28سياسي

لایحه حمایت از زنان، درمان درد حق خروج زنان از کشور است؟


یک پژوهشگر حقوق خانواده، محروم بودن زنان از حقوق اساسی خود نظیر حق خروج از کشور را از جمله دلایل تعیین مهریه های سنگین برخی زنان دانست و گفت: - امروزه تسهیل و گسترش روابط بین المللی، اقتضا دارد حق سفر و خروج از کشور آزادانه به طور یکسان برای همه شهروندان به رسمیت شناخته و تضمین شود چراکه اصلاح وضعیت موجود و تضمین حقوق زنان در قوانین می تواند این دغدغه جدی خانواده های ایرانی را برطرف کرده و از احساس نیاز به تعیین مهریه های بالا بکاهد.

الهه محسنی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه محروم بودن زنان از حقوق اساسی خود در امور فردی و خانوادگی به ویژه پس از ازدواج از نگرانی های دختران و خانواده هایشان در زمان انتخاب همسر و ازدواج است، اظهار کرد: این نگرانی عمدتا در قالب سخت گیری های بسیار یا تعیین مهریه های سنگین به عنوان تضمین حقوق زن بروز می کند.

محدودیت های قانونی در خروج از کشور به دلیل تعهدات خانوادگی یا حرفه ای و یا به دلایل قضایی، امنیتی و سیاسی باید با رعایت برابری و انصاف به دور از افراط و تفریط و تبعیض ناروا اعمال شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، تصریح کرد: در نظام حقوقی ایران، زنان ازدواج کرده و مادران ایرانی از بسیاری اختیارات و حقوق در امور مهم زندگی خود و فرزندانشان محرومند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه حمایت از زنان، درمان درد حق خروج زنان از کشور است؟

لایحه حمایت از زنان، درمان درد حق خروج زنان از کشور است؟