مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 07:352021-06-28اقتصادي

موانع پیش پای فعالان صنعت پوشاک/وقتی مواد اولیه گران تر از پوشاک وارداتی می شود


صنعت نساجی و پوشاک ایران با قدمتی بالا این روزها با مشکل تأمین مواد اولیه روبرو است، به طوری که به گفته فعالان این صنعت، گاهی اوقات قیمت مواد اولیه ای که در داخل تهیه می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حال حاضر تامین مواد اولیه یکی از دغدغه های مهم صنعتگران کشور به ویژه در صنعت نساجی و پوشاک است که حل آن علاوه بر حفظ تولیدات فعلی می تواند زمینه توسعه تولید داخل و صادرات محصولات ایرانی را فراهم کند.

صنعت پوشاک از جمله صنایعی است که از پتانسیل بالاِیی برای تولید و صادرات برخوردار است و رفع مشکلات موجود بر سر راه فعالان این بخش می تواند زمینه ساز رشد اقتصادی و ارزآوری به کشور باشد.

در این راستا تدوین برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفته و قرار است، به زودی از سوی وزارت صنعت به عنوان نقشه راه جهت اجراء به تشکل های تخصصی ابلاغ شود.

اکرم جان قربان، یک تولیدکننده پوشاک در مورد مشکلاتی که بر سر راه تولیدکنندگان قرار دارد، اظهار داشت: ما تولیدکنندگان هم برای تهیه مواد اولیه به مشکل برمی خوریم و هم زمانی که پوشاک تهیه می شود، برای فروش آن با مشکل روبرو هستیم.

وی ادامه داد: هزینه تولید برای تولیدکننده به قدری بالا است که نمی توانیم به بازار عرضه داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع پیش پای فعالان صنعت پوشاک/وقتی مواد اولیه گران تر از پوشاک وارداتی می شود

موانع پیش پای فعالان صنعت پوشاک/وقتی مواد اولیه گران تر از پوشاک وارداتی می شود