مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 14:302021-06-28اقتصادي

مصرف 10 درصد آب شرب شهر قم در فضای سبز


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه کیفیت آب از نظر شوری و شیرینی ارتباط مستقیم با مصرف دارد، گفت: هر چه قدر مصرف آب بالاتر رود مجبور استفاده از منابع زیرزمینی هستیم که باعث افزایش شوری آب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، دکتر علی جان صادق پور در جلسه شورای اطلاع رسانی استان که به ریاست مهندس سلیمان پور معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم برگزار شد با اشاره به کاهش 50 درصدی بارندگی ها در سال جاری نسبت به سال قبل گفت: ورودی آب به سدهای تأمین کننده آب شرب نیز با 40 درصد کاهش مواجه شده ضمن اینکه دمای هوا نیز نسبت به سال گذشته حدود 12 درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش شدید مصرف در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با وجود کاهش منابع آبی خبر داد و یادآور شد: در مجموع در سه ماه نخست سال جاری بیش از 37 میلیون و 861 هزار متر مکعب استحصال از منابع در دسترس داشتیم در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل 35 میلیون و 413 هزار متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بر لزوم مدیریت مصرف و استفاده صحیح از آب تأکید و تصریح کرد: باید هشدارهای لازم داده شود و خودمان را با شرایطی که با آن مواجه هستیم آماده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف 10 درصد آب شرب شهر قم در فضای سبز

مصرف 10 درصد آب شرب شهر قم در فضای سبز