مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 06:052021-06-29سياسي

پارلمان افغانستان خواستار قانونمند شدن نیروهای خیزش مردمی علیه طالبان شد


اعضای مجلس نمایندگان افغانستان در نشست علنی خود خواستار قانونمند شدن نیروهای خیزش مردمی شدند.

- به نقل از بی بی سی، با مسلح شدن نیروهای خیزش مردمی در افغانستان در 15 ولایت علیه طالبان، اعضای مجلس نمایندگان این کشور در نشست علنی خود خواستار قانونمند شدن این نیروها شدند.

در نشست مجلس افغانستان تصویب شد که کمیسیون امنیتی و دفاعی برای ساماندهی این نیروها طرحی را آماده و برای تصویب به مجلس ارائه کند.

در همین رابطه میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان در نشست روز گذشته با ابراز تاسف از سقوط ولسوالی ها گفت که این روند باعث وارد شدن خسارت جانی و مالی هنگفت برای مردم عادی شده است و هزاران نفر را آواره کرده است.

او از نمایندگان مجلس خواست که دلیل سقوط ولسوالی ها را بررسی و طرحی را آماده کنند که در هماهنگی با نیروهای امنیتی از این کار جلوگیری شود.

صدیق احمد عثمانی، نماینده مردم پروان در مجلس درباره دلیل سقوط ولسوالی ها بدست طالبان گفت: از تجاربی که در ولایت پروان بدست آورده، طالبان قدرتمند نیستند، قدرتمندی طالبان در ناتوانی و کمبود نیروهای امنیتی در این ولسوالی ها است.

نمایندگان معتقد بودند که طالبان نباید مغرور دستاوردهای روزهای گذشته شود و اگر دولت سقوط کند، جنگ داخلی در این کشور شعله ور خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان افغانستان خواستار قانونمند شدن نیروهای خیزش مردمی علیه طالبان شد

پارلمان افغانستان خواستار قانونمند شدن نیروهای خیزش مردمی علیه طالبان شد