مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 10:252021-06-30اقتصادي

بیمه قالیبافان به عمر این دولت نرسید...


در حالی که موضوع بیمه و امنیت شغلی قالیبافان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و در تامین معاش و انگیزه تولید آنها موثر است، به دلیل کمبود بودجه امکان برقرای بیمه همه قالیبافان و اجرای این حکم قانونی وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از خواسته های مهم قالیبافان اجرای قانون بیمه قالیبافان است که در سال 1388 تصویب و تا سال 1392 اجرایی شد.

بر اساس این قانون مقرر شد 450 هزار نفر از قالیبافان بیمه شوند و ظرف 10 سال از زمان تصویب مصوبه، هر سال 100 هزار نفر وارد این چرخه شوند و تحت پوشش بیمه قرار گیرند؛ اما از سال 1392 به بعد علاوه بر افرادی که سالها در صف بیمه بودند و نتوانستند از مزایای بیمه بهره مند شوند، بیمه 230 هزار قالیباف هم که طی مدت پنج سال حق بیمه پرداخت کرده بودند به دلایل مختلفی همچون عدم واریز بیمه در روز مقرر یا عدم حضور هنگام مراجعه بازرس قطع شد.

مطابق آمارهای موجود و تایید مرکز ملی فرش به عنوان متولی فرش ایران، نزدیک به یک میلیون بافنده فرش در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 220 هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند.

سال گذشته رییس جمهور با دستور ویژه ای به وزارت کار، توجه به امور قالیبافان را مورد تاکید قرار داد.

به فاصله چندی از دستور رییس جمهوری، معاون اقتصادی وزیر کار اعلام کرد که برای پوشش بیمه ای جدید حتی یک نفر از قالیبافان باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمه قالیبافان به عمر این دولت نرسید...

بیمه قالیبافان به عمر این دولت نرسید...