مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 04:252021-07-02فرهنگي

نخستین واژه نامه عربی هنرهای تجسمی در تونس منتشر شد


سامی بن عامر، هنرمند و استاد دانشگاه در زمینه هنرهای تجسمی در تونس پس از 30 سال تلاش نخستین واژه نامه عربی هنرهای تجسمی را تدوین کرد.

از این اثر در نمایشگاه کتاب تونس رونمایی خواهد شد.

- خبرگزاری مهر ، گروه فرهنگ و اندیشه: نمایشگاه ملی کتاب تونس که از روز 17 ژوئن جاری در شهر فرهنگ تونس آغاز به کار کرد، مراسم خاصی برای یک اثر جدید و برجسته به عنوان نخستین اثر عربی در این رشته که از تونس برخاسته است، برگزار خواهد کرد.

این اثر یک واژه نامه اصطلاحات هنرهای تجسمی است که در 760 صفحه به رشته تحریر درآمده و ضمن ارائه در این نمایشگاه، در یک برنامه ویژه از آن رونمایی خواهد شد.

بخش پژوهش های فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران در تونس در گزارشی به معرفی این اثر پرداخته است.

این کتاب ک ه واژه نامه اصطلاحات هنرهای تجسمی نام دارد و به قلم سامی بن عامر است، اخیراً توسط مرکز انتشارات المقدمه منتشر شده است و نخستین واژه نامه عربی هنرهای تجسمی است.

این واژه نامه برگردان شده به عربی نیست، به این معنی که محتوای واژه نامه فرانسه یا انگلیسی را به زبان عربی بیان کند یا صرفاً فراهم آورنده اصطلاحات و اسامی و جریان های معروف در قالب یک کتاب باشد، بلکه این اثر، یک ماجراجویی ایجاد و بازتاب شبکه ای از مفاهیم و مکاتب و تجارب پراکنده در جهان هنر در یک چارچوب واحد اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین واژه نامه عربی هنرهای تجسمی در تونس منتشر شد

نخستین واژه نامه عربی هنرهای تجسمی در تونس منتشر شد