مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 05:452021-07-02سياسي

چگونه اخبار جعلی را بشناسیم؟


وقتی در شبکه های اجتماعی با خبر جالب و هیجان انگیزی روبه رو می شوید اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ - کارشناسان ارتباطات یکی از راه های تشخیص اخبار جعلی را آموزش و فرهنگ سازی درباره راه های دریافت اطلاعات درباره یک خبر، می دانند و معتقدند با این کار بخش عمده ای از مشکل حل می شود در واقع این کارشناسان بیان می کنند کاری که باید انجام بدهیم این است که به مردم یاد بدهیم خبرهای جعلی خبر نیستند و به 2 دسته تقسیم می شوند؛ یکی گفتن راست آمیخته به دروغ و دیگری استفاده از یک حقیقت و سوار کردن اطلاعاتی غیرواقعی بر آن.

بنابراین هرچقدر روزنامه نگاری تخصصی در رسانه های تخصصی را توسعه بدهیم، برای مردم فرهنگ سازی می شود که وقتی می خواهند موضوعی را بپذیرند به تناسب آن موضوع به رسانه های تخصصی مراجعه کنند؛ با این کار ما جلوی اخبار جعلی را نگرفته ایم اما سطح آگاهی مردم را بالا برده ایم.

شما چه طور؟ آیا شما از آن دسته افرادی هستید که به اخبار جعلی اعتماد کرده و بلافاصله آن را بازنشر می کنید؟ جالب است بدانید اخبار جعلی بسیار سریع تر از اخبار رسمی و معتبر در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند؛ اما چه نکاتی در شناخت اخبار جعلی به ما کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه اخبار جعلی را بشناسیم؟

چگونه اخبار جعلی را بشناسیم؟