مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 02:352021-07-02پزشكي

خراسان/ ابتلای 3 هزار و 530 مادر باردار به کرونا


مادران باردار در صورت مشاهده هرگونه علائم خطر بارداری و کاهش حرکات جنینی و سایر علایم برای مشاوره و راهنمایی با سامانه 4030 تماس بگیرند.

- مدیر سلامت جمعیت، خانواده و دانش آموزان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون سه هزار و 530 مادر باردار در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی آزمایش کرونای مثبت داشته و به کووید 19 مبتلا شده اند.

دکتر محمد احمدیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این تعداد آزمایش سه هزار و 360 مادر باردار در قالب تست پی.

سی.

آر مثبت شده است و بقیه آزمایش سریع کرونای مثبت داشته اند.

وی بیان کرد: به طور کلی تاکنون 10 هزار و 90 زن باردار با علائم مشکوک در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیر بررسی قرار گرفته اند که آزمایش کرونای یک سوم آنها مثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بارداری باعث افزایش ابتلا به کووید 19 نمی شود، این در حالی است که بیش از 90 درصد مادران باردار مبتلا بهبود می یابند اما مادرانی که در مراحل شدید بیماری هستند دوره بالینی و عوارض بیماری آنها بیشتر از دیگران است.

احمدیان ادامه داد: مادران باردار با شروع علائم خفیفت باید به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند که داشتن اطلاعات در این زمینه به منظور مراجعه به موقع، تشخیص و درمان مناسب بسیار مهم به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان/ ابتلای 3 هزار و 530 مادر باردار به کرونا

خراسان/ ابتلای 3 هزار و 530 مادر باردار به کرونا