مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 13:202021-07-03اقتصادي

عشایری کهگیلویه و بویراحمد تانکر آبرسانی ندارند


کمبود اعتبار برای خرید یا اجاره تانکرهای آبرسانی سیار تلاش های اداره امور عشایر برای آبرسانی مطلوب به عشایر را ناکام گذاشته است و این قشر مولد چشم انتظار رفع این مشکل هستند.

- تابستان به روزهای داغ خود آن هم در روزگار خشکسالی نزدیک می شود و عشایر کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کاهش منابع آبی طبیعی چون چشمه ها در تنگنای تامین حیاتی ترین نیاز زندگی هستند به همین دلیل تجهیزات آبرسانی به مناطق عشایری نیازمند تقویت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، اگرچه دولت با اقدام هایی مانند توزیع خوراک دام یارانه ای و خرید تضمینی دام عشایر کهگیلویه و بویراحمد کوشیده است تا مرهمی برزخم خشکسالی در مناطق عشایری بگذارد اما کمبود اعتبار برای خرید یا اجاره تانکرهای آبرسانی سیار تلاش های اداره امور عشایر برای آبرسانی مطلوب به عشایر را ناکام گذاشته است و این قشر مولد چشم انتظار رفع این مشکل هستند.

در حالی که به گفته مسوولان استان 80 درصد از 2 هزار حلقه چشمه و قنات های تأمین کننده آب آشامیدنی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد براثر کم بارشی های اسفند ماه تاکنون دچار کم آبی یا خشکیدگی شده است ،آبرسانی با 10 دستگاه تانکر پاسخگوی نیاز عشایر نیست.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد سالیانه 45 هزار تن گوشت قرمز، شیر،کشک ،روغن و پشم تولید و روانه بازارهای مصرف می کنند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایری کهگیلویه و بویراحمد تانکر آبرسانی ندارند

عشایری کهگیلویه و بویراحمد تانکر آبرسانی ندارند