مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 16:102021-07-03سياسي

قوه قضاییه: آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا لازم الاجرا است


معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه از ابلاغ لازم الاجرا بودن آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه اعلام کرد: در پی تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری ، مراتب لازم الاجرا بودن این آیین نامه از سوی قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه به کانون های وکلا، مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه و مراجع قضایی کشور ابلاغ شد.

این آیین نامه در اجرای سیاست های کلی امنیت قضایی مصوب 1381 و ماده 22 لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 1333 با اصلاحات بعدی ، و بنا به پیشنهاد کانون وکلای دادگستری در 164 ماده تهیه و تدوین شده و بر اساس ماده 163این مقرره، در اجرای مواد 15، 16، 18، 21 و 26 لایحه استقلال، معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه مأمور هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای آن است.

بر اساس این گزارش، با اجرایی شدن آیین نامه اخیرالتصویب، آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلا مصوب 1334 و آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلا مصوب1388 از تاریخ (1400/4/2) نسخ می شود.

علاوه بر نسخ آیین نامه های مذکور، نظامنامه وکالت مصوب 1316 نیز در موارد مغایر، در پی ابلاغ و اجرایی شدن آیین نامه اجرایی لایح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوه قضاییه: آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا لازم الاجرا است

قوه قضاییه: آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا لازم الاجرا است