مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 02:502021-07-03فرهنگي

تولید و انتشار 65 اثر از دانشنامه همدان


تاکنون حدود 22 درصد از آثار پیش بینی شده شامل 56 کتاب، پنج آلبوم موسیقی و چهار فیلم مستند در راستای شناسایی فرهنگ و تاریخ همدان در قالب دانشنامه تولید شده است.

- ایسنا/همدان رییس حوزه هنری همدان گفت: تاکنون حدود 22 درصد از آثار پیش بینی شده شامل 56 کتاب، پنج آلبوم موسیقی و چهار فیلم مستند در راستای شناسایی فرهنگ و تاریخ همدان در قالب دانشنامه تولید شده است.

سید محمدباقر حسینی سیر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این دانشنامه شامل سه دوره قبل از اسلام، آغاز دوران اسلامی تا مشروطیت و دوران معاصر، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد بود و در 10 سر مدخل اصلی و کارگروه شامل همدان شناسی، طبیعت و جغرافیا، اقتصاد، تاریخ سیاسی، بافت اجتماعی، فرهنگ، ادب و هنر، دین، عرفان و ادبیات عربی، سیمای تاریخی استان، مدیریت و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دو بخش اصلی و پیوست در قالب 300 جلد کتاب و تعداد زیادی محصولات دیگر نگارش و تنظیم می شود.

وی بیان کرد: دانشنامه استان همدان همراه با تحلیل و چرایی وقایع و داده ها، گذشته ای را تصویر می کند که چراغِ راه آینده است و می کوشد نسل معاصر را با نقش پیشتاز همدان، از جنبش فرهنگی و اجتماعی منتهی به مشروطه و سپس جنبش ملی کردن نفت و مبارزات منتهی به انقلاب اسلامی آشنا سازد و نقش آفرینی ایثارگران این استان را در جنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید و انتشار 65 اثر از دانشنامه همدان

تولید و انتشار 65 اثر از دانشنامه همدان