مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 05:452021-07-04اقتصادي

عملکرد کشت دیم در کلات صفر بود


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلات از خسارت صد در صدی خشکسالی به زراعت دیم شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان کلات حدود 25 هزار هکتار اراضی دیم دارد و تمام غلاتی که در این اراضی کشت شده بود، - به دلیل خشکسالی از بین رفت.

وحید عطار در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: سال جاری بسیاری از نقاط کشور و از جمله شهرستان کلات با بحران خشکسالی مواجه است به طوری که میزان کل بارندگی ها در سال زراعی جاری در شهرستان کلات 117.

7 میلیمتر بوده است اما در سال زراعی گذشته 311 میلیمتر بارندگی در منطقه داشتیم، بنابراین کاهش 62 درصدی نزولات جوی در سال زراعی جاری، خشکسالی بی سابقه ای را در منطقه به همراه داشته است.

عطار اظهار کرد: در شهرستان کلات اکثر مزارع به صورت دیم است و شکل توپوگرافی منطقه به شکلی است که اراضی شیب دار است و آبیاری تکمیلی نداریم؛ منابع آبی نیز فقط رودخانه است و چاه عمیق در منطقه وجود ندارد، به همین دلیل خشکسالی بی سابقه در منطقه، بیشترین خسارت را به بخش زراعت دیم وارد کرده است.

وی افزود: شهرستان کلات نزدیک به 25 هزار هکتار اراضی دیم دارد که اکثر آن زیر کشت غلات از جمله گندم و جو است اما سال جاری به دلیل خشکسالی عملکرد محصول گندم و جو در اراضی دیم صفر بود و هیچ برداشتی از این قسمت نداشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملکرد کشت دیم در کلات صفر بود

عملکرد کشت دیم در کلات صفر بود