مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 02:202021-07-04فناوري

دریافت غیرحضوری خدمات دولت با کارت هوشمند ملی


بزودی استفاده از امضای الکترونیک با کارت هوشمند ملی نیز فراهم خواهد شد تا اگر شخصی بخواهد قابلیت انکارناپذیری سند ارائه شده را فراهم کند، از طریق امضای الکترونیکی میسر شود پس این روش از احراز هویت، - ارزش افزوده های بسیاری برای شهروندان دارد.

روزنامه ایران در گزارشی نوشت: مصوبه استفاده فراگیر از کارت هوشمند ملی در خدمات الکترونیکی دولت که در جلسه بیست ویکم شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصویب شد، به امضای رییس جمهوری رسید و از طریق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

روزنامه ایران دوشنبه 14 تیر درباره این مصوبه جدید با رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات به گفت وگو پرداخته است که در ادامه آن را می خوانیم:*جدیدترین روش احراز هویت برای دریافت خدمات دولت در شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصویب شد.

درباره ضرورت این اقدام توضیح دهید؟ارائه بسیاری از خدمات دولت نیازمند احراز هویت شخص حقیقی یا حقوقی است بنابراین استفاده از شماره ملی و بسیاری از شناسه های دیگر برای استفاده از خدمات دولت در تمامی فرایندهای کاری دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر باید خدمات دولتی به صورت غیرحضوری و بدون دریافت کپی اسناد هویتی از شهروندان به شیوه ای آسان تر و راحت تر ارائه شود از این رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت غیرحضوری خدمات دولت با کارت هوشمند ملی

دریافت غیرحضوری خدمات دولت با کارت هوشمند ملی