مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 06:152021-07-05اقتصادي

برق دو بار در روز قطع می شود/ادامه خاموشی ها تا آخر تابستان


برای اینکه بخش صنعت و تولید از قطعی برق آسیب کمتری ببینند بنا شده برق بخش صنعت از ساعت 12 تا 6 عصر به صورت پیوست قطع باشد.

- ایسنا/البرز سرپرست شرکت توزیع برق البرز گفت: برای اینکه بخش صنعت و تولید از قطعی برق آسیب کمتری ببینند بنا شده برق بخش صنعت از ساعت 12 تا 6 عصر به صورت پیوست قطع باشد.

رامین فرج روز سه شنبه 14 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه به دلیل کاهش بارندگی و گرمای زودهنگام شاهد افزایش میزان مصرف برق از اوایل خرداد امسال هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: به عنوان مثال میزان مصرف برق کشور در روز گذشته 65 هزار مگاوات بود که 12 هزار مگاوات آن قابلیت تامین از طریق نیروگاه ها را نداشت که این میزان حدود 18 درصد از نیاز کشور بوده است.

وی توضیح داد: برای جبران این کسری چاره ای جز اعمال خاموشی زمانبندی شده در مناطق مختلف کشور وجود ندارد مگر اینکه مردم میزان مصرف خود را مدیریت کنند.

این مسئول با اشاره به کاهش ظرفیت تولید نیروگاه های برق آبی کشور ادامه داد: ظرفیت تولید این نیروگاه ها حدود 7 تا 8 هزار مگاوات است ولی به دلیل کاهش بارندگی در سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

فرج تاکید کرد: هر سال هم به واسطه افزایش جمعیت با افزایش بین 3 تا 4 هزار مگاواتی مصرف برق مواجه هستیم که همه اینها باعث شده تولید نیروگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برق دو بار در روز قطع می شود/ادامه خاموشی ها تا آخر تابستان

برق دو بار در روز قطع می شود/ادامه خاموشی ها تا آخر تابستان