مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 07:252021-07-05بين الملل

خیزش مجدد افغانستان ؛افق و تأثیرات سیاسی و امنیتی آن برای ایران


اینکه حتی رسانه های آمریکایی نیز موضوع و ابعاد خروج آمریکا از افغانستان را پوشش ندادند، به این دلیل بود که خروج آمریکا از افغانستان مانند خروج مفتضحانه آنان از ویتنام است.

- نشست تخصصی و تحلیلی با عنوان خیزش مجدد طالبان؛ افق و تأثیرات سیاسی-امنیتی آن برای ما صبح امروز با حضور کارشناسان ارشد مسائل منطقه در مؤسسه اندیشه سازان نور در تهران برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری مهر ، در آغاز این نشست دکتر مسعود اسداللهی کارشناس ارشد منطقه، با اشاره به چرایی خروج خاموش و بی سر و صدای آمریکایی ها از افغانستان گفت: اینکه حتی رسانه های آمریکایی نیز موضوع و ابعاد خروج آمریکا از افغانستان را پوشش ندادند، به این دلیل بود که خروج آمریکا از افغانستان مانند خروج مفتضحانه آنان از ویتنام است.

اسداللهی گفت: در ویتنام صحنه خفت باری برای آمریکا ثبت شد و حال در افغانستان نیز برای این که چنین صحنه هایی تکرار نشود، آمریکا از پوشش رسانه ای خروج از افغانستان خودداری کرده است.

وی ادامه داد: در واقع خروج آمریکا از افغانستان یک شکست کامل است و باید توجه کرد که چرا آمریکا پس از 20 سال دچار این شکست شد؟ شرایط جغرافیایی افغانستان باعث می شود که قدرت های کلاسیک نظامی نتوانند در این کشور سلطه پیدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیزش مجدد افغانستان ؛افق و تأثیرات سیاسی و امنیتی آن برای ایران

خیزش مجدد افغانستان ؛افق و تأثیرات سیاسی و امنیتی آن برای ایران