مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 13:052021-07-05اقتصادي

پاسخ های تکراری مسؤولان منابع طبیعی در آتش سوزی های استان فارس قانع کننده نیست


سالانه بیش از 20 هزار هکتار جنگل و اراضی کشاورزی در استان فارس به دلایل مختلف، طعمه حریق می شود و نبود اعتبار برای مقابله و کمبود امکانات و نیروی انسانی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، وقتی درختی می سوزد و بوته ای خاکستر می شود تازه به یاد می آوریم که جنگل ها و مراتع در زندگی امروزه ما نقش به سزایی دارند و در بسیاری از موارد نقش یک مکمل قوی حیات بشری را ایفا می کنند.

فتوسنتز یا همان تولید اکسیژن، افرایش رطوبت خاک، جلوگیری از رانش زمین یا وقوع بهمن، جلوگیری از فرسایش و از دست رفتن خاک، کاهش روان آبها، جلوگیری از ایجاد سیل و سیلاب ها بخشی از فواید زیستی جنگل است، از سوی دیگر جنگل ها زیستگاه تعداد زیادی از گونه های جانوری و گیاهان دارویی نیز هستند.

از آنجایی که خشکسالی و گرم شدن هوا با وقوع آتش سوزی و شعله ور شدن حریق در مراتع و جنگل ها ارتباط مستقیم دارد، لزوم اعمال پیشگیری از آتش سوزی به اشکال مختلف و ممکن در مناطق جنگلی و کشاورزی امری ضروری است.

در استان فارس که یکی از پهناورترین عرصه های جنگلی و کشاورزی زاگرس است، هر سال بر اثر عوامل طبیعی و انسانی حجم قابل توجهی از جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی این استان دچار حریق می شود و این درحالی است که ظرفیت ها و فرصت های زیادی برای پیشگیری و مقابله با این بحران وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ های تکراری مسؤولان منابع طبیعی در آتش سوزی های استان فارس قانع کننده نیست

پاسخ های تکراری مسؤولان منابع طبیعی در آتش سوزی های استان فارس قانع کننده نیست