مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 06:352021-07-06اقتصادي

حوادث شبکه برق دلیل بی نظمی در خاموشی ها است


سخنگوی صنعت برق از افزایش حوادث در شبکه برق به دلیل اوج گیری مصرف خبرداد و تاکید کرد: این حوادث باعث بهم خوردن روال تعریف شده در جداول خاموشی ها می شود.

- به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که سه روز بسیار گرم را پشت سر گذاشتیم، افزود: براساس پیش بینی های هواشناسی تا حدود یک هفته آینده نیز شاهد تداوم گرما در کشور هستیم.

رجبی مشهدی با اشاره به این که هر یک درجه افزایش دمای هوا باعث بالا رفتن 1500 مگاواتی مصرف برق می شود، خاطرنشان کرد: تأمین این میزان برق که به نیاز مصرف افزوده می شود، در شرایط کنونی بسیار سخت است.

وی با بیان این که در حال حاضر نیروگاه های کشور توان تولید 54 هزار مگاوات برق را دارند، افزود: در حالی که روز گذشته نیاز مصرف رکورد بسیار سنگین و بزرگی را ثبت کرد و به 66 هزار و 250 مگاوات رسید که نسبت به اوج بار سال گذشته حدود 8 هزار مگاوات و نسبت به روز مشابه سال گذشته 10 هزار مگاوات بیشتر است.

سخنگوی صنعت برق گفت: باوجود کمک های صنایع، کشاورزان و همه مشترکان در برنامه های مدیریت بار، تولید نیروگاه ها به دلیل کاهش منابع آبی، پاسخگوی نیاز مصرف نیست و مجبور به اعمال خاموشی برنامه ریزی شده در بخش خانگی هستیم.

رجبی مشهدی تاکید کرد: به طور قطع مدیریت مصرف توسط مشترکان خانگی بسیار مؤثر است، به ویژه در وسایل سرمایشی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوادث شبکه برق دلیل بی نظمی در خاموشی ها است

حوادث شبکه برق دلیل بی نظمی در خاموشی ها است