مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 08:402021-07-06دانش

رصد صدها سیاه چاله در دل یک خوشه ستاره ای


پالومار 5(Palomar 5) یک خوشه ستاره ای منحصر به فرد است و مطالعاتی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که ویژگی های متمایز این خوشه ستاره ای ناشی از وجود جمعیتی بزرگ از سیاه چاله ها در مرکز این خوشه ستاره ای است.

- پالومار 5(Palomar 5) یک خوشه ستاره ای منحصر به فرد است و مطالعاتی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که ویژگی های متمایز این خوشه ستاره ای ناشی از وجود جمعیتی بزرگ از سیاه چاله ها در مرکز این خوشه ستاره ای است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، تحقیقات این مقاله که در روز 5 ژوییه در مجله ی Nature Astronomy منتشر شده است توسط گروهی از اخترشناسان دانشگاه بارسلونا انجام گرفته است و نشان می دهد که ویژگی های خاص این خوشه ستاره ای ناشی از وجود بیش از 100 سیاه چاله در مرکز آن است.

پروفسور مارک گیلس (Mark Gieles) ، از موسسه ی علوم کیهان دانشگاه بارسلونا و نویسنده اصلی این مقاله می گوید: تعداد سیاه چاله های این خوشه ستاره ای تقریبا سه برابر بیشتر از حد انتظار است این بدان معناست که بیش از 20 درصد جرم این خوشه ی ستاره ای را سیاه چاله ها تشکیل داده اند.

هر کدام از آنها جرمی 20 برابر جرم خورشید دارند و در پی انفجار ابرنواختری که هنگام مرگ ستاره های بزرگ رخ می دهد ایجاد شده اند در زمانی که این خوشه بسیار جوان بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد صدها سیاه چاله در دل یک خوشه ستاره ای

رصد صدها سیاه چاله در دل یک خوشه ستاره ای