مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 14:052021-07-06اقتصادي

محدویت بسیار بالایی در استفاده از نیروگاه های آبی داریم


معاون اول رییس جمهور با اشاره به کاهش ظرفیت نیروگاه های کشور گفت: محدویت بسیار بالایی در استفاده از نیروگاه های آبی داریم.

- ، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور پس از بازدید از مرکز دیسپاچینگ ملی، در جمع خبرنگاران، گفت: به فضل الهی در طی سال های گذشته، حجم سرمایه گذاری بسیار زیادی در صنعت برق انجام گرفته، به طوری که چیزی حدود 85 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه های حرارتی و نیروگاه های آبی کشور است.

وی با بیان اینکه ایران در دنیا از لحاظ ظرفیت نیروگاهی در ردیف چهاردهم قرار دارد، گفت: این جایگاه بسیار بالایی است، از این ظرفیت در میزانی که می شود باید به جهت عملیاتی استفاده کرد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: ظرفیت نیروگاه های آبی چیزی حدود 52 و یا 53 هزار مگاوات در مقطع فعلی است، یعنی نیروگاه آبی که 12 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده است، به دلیل شرایط خشکسالی وضعیت سدها و پیش بینی که برای آب شُرب استان های مختلفی که از سدها استفاده می کنند، باید انجام گیرد، به جای 12 هزار مگاوات، بیش از دو تا سه هزار مگاوات، متناسب با شرایط استفاده نمی شود و یک محدودیت بسیار بالایی در استفاده از نیروگاه های آبی داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدویت بسیار بالایی در استفاده از نیروگاه های آبی داریم

محدویت بسیار بالایی در استفاده از نیروگاه های آبی داریم