مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 05:302021-07-07پزشكي

زنیان؛ گیاه همه فن حریف کویری


مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی اظهار کرد: برای درمان تومورهای شکم مفید است؛ برای کاهش چربی خون اثربخش بوده و دانه زنیان برای کاهش وزن کاربرد دارد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی اظهار کرد: برای درمان تومورهای شکم مفید است؛ برای کاهش چربی خون اثربخش بوده و دانه زنیان برای کاهش وزن کاربرد دارد.

حسین راغ آرا در گفت و گو با ایسنا گفت: گیاه دارویی زنیان یا انیسون بری که به نام های کمون حبشی، اجوان، اسپرکای و خرد دانه نیز شناخته می شود، اثرات مفید و اثربخشی برای سلامتی دارد.

وی با بیان اینکه طبیعت این گیاه گرم و خشک بوده و در ساخت مشمع های ضد درد کاربرد دارد، افزود: کوبیده آن به عنوان دارو برای ناراحتی های معده، کبد، گلو و سرفه اثربخش و مفید است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی با بیان اینکه برای درمان اسهال مفید بوده و سوء هاضمه را برطرف می کند، تصریح کرد: برای درمان درد معده نافع بوده و به عنوان ادویه و نگهدارنده مواد غذای از آن استفاده می شود.

راغ آرا با بیان اینکه در تهیه پودر کاری بیسکویت و ترشیجات از آن استفاده می شود، اظهار کرد: خاصیت ضد کرم داشته، ضد اسپاسم، مقوی و محرک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنیان؛ گیاه همه فن حریف کویری

زنیان؛ گیاه همه فن حریف کویری