مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 05:452021-07-07بين الملل

آمریکا، نخست وزیر اتیوپی را به اجرای آتش بس دائم در تیگرای فراخواند


وزیر خارجه آمریکا در تماس با نخست وزیر اتیوپی بر لزوم تعهد تمامی طرف ها به یک آتش بس فوری و دائم در منطقه تیگرای تاکید کرد.

- وزیر خارجه آمریکا در تماس با نخست وزیر اتیوپی بر لزوم تعهد تمامی طرف ها به یک آتش بس فوری و دائم در منطقه تیگرای تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، درگیری در منطقه تیگرای، واقع در شمال اتیوپی هزاران تن را کشته، بیش از دو میلیون تن را آواره کرده و صدها تن را در آستانه قحطی قرار داده و فشار بین المللی روی دو طرف برای خاتمه خصومت ها ادامه دارد.

دولت اتیوپی هفته گذشته پس از خارج شدن نیروهایش از مرکز تیگرای که آن را عقب نشینی استراتژیک خواند، یک آتش بس یک جانبه اعلام کرد.

جبهه آزادی بخش خلق تیگرای (TPLF) این آتش بس را شوخی توصیف کرد و گفت که دولت را از این شهر بیرون رانده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ضرورت دارد که این اعلامیه یک جانبه با تغییرات قاطع میدانی برای پایان دادن به این درگیری، توقف قساوت ها و از همه مهمتر صدور مجوز کمک انسانی امن و بدون مانع دنبال شود.

ند پرایس در بیانیه ای گفت، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا سه شنبه همچنین از آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی خواست تا به اجرای گام هایی که شورای امنیت سازمان ملل اخیرا اعلام کرد، متعهد شود به ویژه خروج نیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا، نخست وزیر اتیوپی را به اجرای آتش بس دائم در تیگرای فراخواند

آمریکا، نخست وزیر اتیوپی را به اجرای آتش بس دائم در تیگرای فراخواند