مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 04:252021-07-11اجتماعي

ساخت پوشش نانوکامپوزیت هیبریدی سازگار با محیط زیست


در پژوهشی که توسط گروهی از محققان گروه مواد انجام شد، نوعی پوشش نانوکامپوزیت هیبریدی معدنی- آلی سازگار با محیط زیست بر پایه دی اکسید سیلیسیوم محتوی نانوذرات هسته، - ایسنا/اصفهان در پژوهشی که توسط گروهی از محققان گروه مواد انجام شد، نوعی پوشش نانوکامپوزیت هیبریدی معدنی- آلی سازگار با محیط زیست بر پایه دی اکسید سیلیسیوم محتوی نانوذرات هسته، پوسته دی اکسید تیتانیوم و دی اکسید سیلیسیم، برای حفاظت از کاشی کاری های نما در ابنیه تاریخی تهیه و مشخصه یابی شد.

حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی یک حوزه علمی بین رشته ای است که زمینه ساز استفاده از علوم مختلف پایه و مهندسی در عرصه هنر و فرهنگ شده است.

در میان این علوم می توان از مهندسی سطح به عنوان یک فناوری سودمند نام برد.

زیرا فعالیت بیشتر عوامل مخرب از سطح مواد آغاز می شود.

با بهره گیری از علم و مهندسی سطح و ایجاد پوشش های محافظ بر سطح اشیاء، بناها و مصالح تاریخی می توان سرعت تخریب آنها را تا حدود زیادی کاهش داد.

شیدا برهانی اصفهانی، حمیدرضا سلیمی، محمدحسین فتحی، امیر ارشاد لنگرودی و مهسا خوشنام از دانشکده مهندسی مواد، دانشگاه صنعتی اصفهان و پژوهشکده فرایند پلیمرها، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در پژوهشی به ساخت و مشخصه یابی پوشش نانوکامپوزیت هیبریدی سازگار با محیط زیست پرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت پوشش نانوکامپوزیت هیبریدی سازگار با محیط زیست

ساخت پوشش نانوکامپوزیت هیبریدی سازگار با محیط زیست