مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 07:452021-07-11اقتصادي

جلیلی: در تولید و صادرات برخی محصولات می توانیم به قطب منطقه تبدیل شویم


جلسه بررسی پیشنهاد اجرای طرح شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری به منظور «کاهش خام فروشی»، «تکمیل زنجیره ارزش افزوده» و «استفاده کامل از ظرفیت ناوگان حمل و نقل کشور» با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، نشست ارائه طرح شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری با حضور با اشاره به حجم بالای صادرات مواد خام در کشور، میزان صادرات محصولات نهایی و فرآوری شده ایران را مطابق آمار سازمان تجارت جهانی کمتر از 5 درصد از کل صادرات برشمرد و خاطرنشان کرد: میانگین جهانی صادرات محصولات نهایی و فرآوری شده بیش از 50 درصد از کل صادرات است.

تمنایی با اشاره به سهم پایین صنایع بالادستی از اشتغال کشور، حرکت صنعت جهانی را به سمت مشارکت در صنایع پایین دست دانست و اظهار داشت: میزان زیادی از یارانه انرژی کشور در جهت رشد صنایع مادر تخصیص می یابد اما متاسفانه بیش از 90 درصد صادرات در ایران مربوط به مواد اولیه و خام است.

وی در ادامه با مقایسه بهره وری ناوگان حمل و نقل در کشورهای مختلف، جایگاه ایران در تخصیص ظرفیت شبکه ریلی به افزایش ارزش افزوده را نامطوب خواند و تصریح کرد: مطابق طرح شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری، طراحی و تکمیل کریدورهای حمل و نقلی باید با توجه به توسعه صنایع پایین دستی و مزیت های نسبی کشور صورت بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلیلی: در تولید و صادرات برخی محصولات می توانیم به قطب منطقه تبدیل شویم

جلیلی: در تولید و صادرات برخی محصولات می توانیم به قطب منطقه تبدیل شویم