مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 10:302021-07-11ورزشي

«جام ارجان» ساخته هنرمند شیرازی راهی المپیک توکیو می شود


«جام ارجان یا جام زندگی» که به دست هنرمند پیشکسوت قلمزن استان فارس استاد سید احمد حمیدی خلق شده، قرار است سفیر ایران در موزه 6 کشور جهان و مسابقات المپیک توکیو باشد.

- شیراز - جام ارجان یا جام زندگی که به دست هنرمند پیشکسوت قلمزن استان فارس استاد سید احمد حمیدی خلق شده، قرار است سفیر ایران در موزه 6 کشور جهان و مسابقات المپیک توکیو باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، استاد احمد حمیدی خلق کننده جام زندگی امروز در مراسم رونمایی از این اثر، گفت: روزی که مسئولین برای بازدید آمده بودند من مشغول ساخت 3 تندیس برای مسابقه شهروند نمونه بودم که در آن زمان بحث جام ارجان مطرح شد با توجه به اینکه 5 سال پیش یک نمونه از آن را ساخته بودم این موضوع را به من سپردند.

وی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه گفت: یکی از مشکلات این بود که طرحی از جام در دسترس نبود و اگر هم بود، کیفیت خیلی پایینی داشت به همین دلیل بخش پژوهشی کارگاه وارد عمل شدند، طرحی را پیدا کردیم و بدون دخل و تصرف در اصل طرح نخستین نمونه ساخته و برای تهران ارسال شد.

استاد صاحب سبک قلمزن شیراز با اشاره به ساخت 6 جام برای ارسال به موزه کشورهای دیگر افزود: یکی از جام ها در اندازه اصلی کار یعنی 43.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جام ارجان» ساخته هنرمند شیرازی راهی المپیک توکیو می شود

«جام ارجان» ساخته هنرمند شیرازی راهی المپیک توکیو می شود