مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 11:202021-07-11سياسي

کارکرد شوراها نیازمند بازنگری است/مشارکت 125 درصدی در 200 روستا


دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در مازندران بازنگری در قوانین شوراها را مهم دانست و گفت:اکنون شوراها کارکرد محلی و پارلمانی ندارند و کارکردشان صدور پروانه ساخت وساز است.

- ، علی سلیلی عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با تقدیر از مشارکت مردم در انتخابات، بازنگری در آیین نامه انتخابات شوراها را امری مهم مهم دانست و گفت: باید نگاه جدیدتری به قوانین مربوط به شوراها شود وبازنگری در این بخش الزامی است.

وی با بیان اینکه برخی نامزدها و مردم نسبت به شوراها گلایه دارند، گفت: یکی از بزرگترین گلایه ها این است که هنوز شوراها کارکرد پارلمانی و محلی ندارند و نقش قانون گذاری را در آن جستجو می کنند.

وی با اظهار اینکه کارکرد شوراهای شهر و روستاها به صدور پروانه ساخت وساخت تبدیل شده است، افزود: این درحالی که در بندهای مختلف قانونی به جایگاه شوراها توجه ویژه ای شده است.

سلیلی با اشاره به اینکه در چهار هزار و 162 شعبه انتخابات شوراها در استان برگزار شده است، گفت: قریب به شش هزار ناظر مردمی بر این انتخابات نظارت کرده اند و امکان تخلف مهندسی شده در انتخابات وجود ندارد.

دبیر هیئت نظارت عالی بر انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی یادآور شد: جرم نابخشودنی فتنه گران در سال 88 این بود که با ادعای واهی حماسه را در کام مردم تخلف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارکرد شوراها نیازمند بازنگری است/مشارکت 125 درصدی در 200 روستا

کارکرد شوراها نیازمند بازنگری است/مشارکت 125 درصدی در 200 روستا