مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 03:502021-07-12پزشكي

تاثیر افسردگی در اقدام به خودکشی


در واقع افسردگی به سرماخوردگی روانی معروف است، زیرا احتمال اینکه هر فردی به آن دچار شود وجود دارد و متاسفانه افسردگی یک عامل خطرآفرین برای خودکشی در سنین بزرگسالی است.

- وی با بیان اینکه آگاهی افراد نسبت به موضوع افسردگی اهمیت بالایی دارد، عنوان کرد: در بسیاری موارد افراد فکر می کنند اگر شخصی برای مدت محدود و چندروزه ناراحت باشد، یعنی دچار افسردگی شده است، اما باید توجه داشت که افسردگی فقط غمگین بودن نیست، یکی از نشانه های مهم افسردگی کاهش انرژی است، در واقع فرد نسبت به موضوعاتی که در گذشته علاقه بسیاری به آن ها داشت و برای دستیابی به آن ها تلاش فراوانی انجام می داد، بی تفاوت می شود.

ارشادی با اشاره علائم افسردگی در افراد، توضیح داد: فرد دارای اختلال افسردگی دچار احساس گناه می شود، همچنین این شخص در تمرکز، یادآوری ها، توجه و شناخت دارای مشکلاتی است و تغییرات اشتهایی مانند پرخوری و کم خوری در فرد ایجاد می شود، او علاقه ای نسبت به فعالیت های جنسی ندارد، چرخه خواب شخص تغییر می کند، در بسیاری از سطوح مشاهده می شود فعالیت و توانایی شناختی فرد کاهش پیدا کرده و تکلم و حرف زدن او نیز کم می شود.

وی بیان کرد: فرد دارای افسردگی دچار تغییرات خلقی شده، یعنی فرد بسیار تحریک پذیر می شود و یا نسبت به همه چیز بی اعتنا خواهد شد، همچنین او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر افسردگی در اقدام به خودکشی

تاثیر افسردگی در اقدام به خودکشی