مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 04:102021-07-12اقتصادي

نهاده های زیستی جایگزین نهاده های شیمیایی


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم استفاده از نهاده های زیستی بعنوان جایگزین کود و سموم شیمیایی تاکید کرد.

- ایسنا/مازندران معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم استفاده از نهاده های زیستی بعنوان جایگزین کود و سموم شیمیایی تاکید کرد.

مجید بهادری در کارگاه آموزشی استفاده از کودهای زیستی در اراضی اطراف تالاب میانکاله در حسینیه روستای زاغمرز بهشهر، بر لزوم استفاده از کودهای زیستی جایگزین کود و سموم شیمیایی تاکید کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با افزایش مصرف کود و سموم شیمیایی شاهد تخریب و مسمومیت خاک هستیم، گفت: برای حفظ سلامت خاک، آب و جامعه، همه کشاورزان باید استفاده از کودهای زیستی را جایگزین کود و سموم شیمیایی کنند.

وی اظهار کرد: استفاده از کودهای زیستی با تحریک رشد ریشه، پنجه دهی و جذب بیشتر می توانند مقدار نیاز و وابستگی گیاه به اوره را کاهش داده و چون این کودها با طبیعت سازگارند با تشویق گیاه به ترشح هورمون های گیاهی و تحریک رشد ریشه منجر به جذب عناصر غذایی موجود در خاک شده و به تبع آن، کاهش مصرف کود شیمیایی را در پی خواهیم داشت، به عنوان مثال، کودهای اسید هیومیک را می توان به عنوان محرک رشد با کودهای گرانوله دیگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهاده های زیستی جایگزین نهاده های شیمیایی

نهاده های زیستی جایگزین نهاده های شیمیایی