مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 06:252021-07-12اقتصادي

صادرات تخم مرغ از خراسان جنوبی نداشته ایم


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال صادرات تخم مرغ به کشورهای همسایه نداشته ایم و تنها 595 هزار و 355 کیلوگرم تخم مرغ به زاهدان صادر شده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال صادرات تخم مرغ به کشورهای همسایه نداشته ایم و تنها 595 هزار و 355 کیلوگرم تخم مرغ به زاهدان صادر شده است.

محمد اصغرزاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال 73 هزار و 797 کیلوگرم کرک و موی گوسفند، بز و شتر به کشورهای چین و افغانستان صادر شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال همچنین 4 میلیون و 786 هزار و 380 کیلو گرم مرغ تازه و منجمد از استان خارج و روانه بازارهای هدف شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال جوجه یک روزه به کشورهای همسایه صادر نشده است.

اصغرزاده در مورد خرید تخم مرغ نیز بیان کرد: شهروندان در هنگام خرید تخم مرغ توجه کنند تخم مرغ باید در داخل یخچال نگهداری و عرضه شود و تخم مرغ بهداشتی و خوب باید به شکل بیضوی و دارای پوسته سالم و بدون ترک و عاری از هرگونه آلودگی مدفوع طیور باشد.

وی افزود: تخم مرغ تازه دارای اطاقک هوایی نسبتا کوچک بوده و زرده آن دارای غلظت طبیعی و سفیده آن شفاف است و زمانی که تخم مرغ را در ظرفی می شکنیم زرده آن گرد و برجسته و سفیده آن ژله مانند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات تخم مرغ از خراسان جنوبی نداشته ایم

صادرات تخم مرغ از خراسان جنوبی نداشته ایم