مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 08:352021-07-12فرهنگي

نصب سردیس دست ساخت هنرمند نی ریزی در آلمان


مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان نی ریز گفت: سردیس های حافظ و گوته دست ساخته هنرمند نی ریزی مقابل ساختمان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت آلمان نصب شد.

- ، حمیدرضا هادی افزود: سردیس حافظ در کنار سردیس گوته که از چهره های ادبی ایران و آلمان هستند که با دستان هنرمند، هادی جواهر که از صنعت گران صنایع دستی شهرستان نی ریز است ساخته شده و جنس این سردیس ها از سنگ چینی و ساخت هر کدام 2 ماه به طول انجامیده است.

به گفته وی، این سردیس ها به سفارش سرکنسولگری ایران در فرانکفورت آلمان بوده و در مقابل این ساختمان نصب شده است.

مسئول اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان نی ریز افزود: از دیگر آثار هنری فاخر هادی جواهر صنعتگر نی ریزی می توان به سردیس فردوسی به سفارش وزارتخانه قبرس، تندیس استاد میرزا احمد نی ریزی، میرزا کوچک خان جنگلی، تندیس امیرکبیر و تندیس شهید شهبازی از سرداران دوران دفاع مقدس، اشاره کرد.

هادی با بیان اینکه آثار صنایع دستی همچون سفیر فرهنگی بیانگر تاریخ و فرهنگ و هنر کشور عزیزمان است، گفت: با به کارگیری هنر صنعتگران و با تهیه و نصب سردیس ها و نشان های مفهومی و فضاهای عمومی زیباتر و یکی از راه های آشنایی نسل های آینده با قهرمانان به ویژه فرزندان کشور عزیزمان و نسل های بعدی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب سردیس دست ساخت هنرمند نی ریزی در آلمان

نصب سردیس دست ساخت هنرمند نی ریزی در آلمان