مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 11:502021-07-12سياسي

چه شد که هلیا قمه به دست گرفت؟/ یک استاد دانشگاه: حال بچه های ما خوب نیست


چند روزی است که در فضای اجتماعی کلیپی منتشر شده که در آن چند دختر نوجوان و کم سن و سال با یکدیگر درگیر می شوند و در درگیری علاوه بر اینکه فحش های رکیک و ناسزا به یکدیگر می گویند، - رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: در دوران کرونا فرصت تخلیه هیجانات برای نوجوانان کمتر شده است بنابراین تخلیه هیجانات به شکل دیگری در جامعه اتفاق می افتد.

حدود دو سال پیش بود که ناصر فکوهی، استاد انسان شناسی دانشگاه تهران در یادداشتی هشدار داده بود که جامعه ایران موقعیت بحرانی دارد و در معرض آنومیک شدن است.

از آن روز به بعد به نظر می آید هم شرایط بحرانی تر شده و هم جامعه ایران به مرز آنومیک شدن نزدیک تر.

اما جامعه آنومیک چه ویژگی دارد؟ واژه آنومی ریشه ای یونانی دارد به معنی نبود قانون و ارزش و بی هنجاری است و بالتبع جامعه آنومیک هم جامعه ای است که در آن هنجار و ارزش وجود ندارد.

آنومی به معنی عدم وابستگی شخص و جامعه است که به چندپاره شدن جامعه می انجامد و اولین بار توسط جامعه شناس فرانسوی امیل دورکیم در کتاب خودکشی مطرح شد.

با نگاهی به صفحات اخبار و حوادث روزنامه ها و خبرگزاری ها و کلیپ های داغ شبکه های اجتماعی بیشتر می توان متوجه مفهوم جامعه آنومیک شد و اینکه جامعه ایران روز به روز بیشتر به سمت آنومیک شدن در حال حرکت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه شد که هلیا قمه به دست گرفت؟/ یک استاد دانشگاه: حال بچه های ما خوب نیست

چه شد که هلیا قمه به دست گرفت؟/ یک استاد دانشگاه: حال بچه های ما خوب نیست