مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 03:102021-07-12اقتصادي

پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن برنج سفید در مازندران


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به محدودیت های کشت رتون و دوم پیش بینی می شود امسال از شالیزارهای استان یک میلیون و 500 هزار تن شلتوک معادل یک میلیون تن برنج سفید برداشت شود.

- ایسنا/مازندران رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به محدودیت های کشت رتون و دوم پیش بینی می شود امسال از شالیزارهای استان یک میلیون و 500 هزار تن شلتوک معادل یک میلیون تن برنج سفید برداشت شود.

عزیزالله شهیدی فر درآیین نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در روستای دعوکلا دابودشت آمل با اشاره به وضعیت جوی و آبی مناسب در بیشتر مناطق استان مازندران اظهارکرد: کارشناسان ترویج جهاد کشاورزی امسال در بخش های به زراعی، به نژادی و توسعه ارقام پرمحصول و افزایش کیفیت ارقام محلی اقدامات خوبی انجام دادند.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت های کشت رتون و دوم پیش بینی می شود امسال از شالیزارهای استان یک میلیون و 500 هزار تن شلتوک معادل یک میلیون تن برنج سفید برداشت شود.

شهیدی فر با بیان اینکه امسال 130 هزار هکتار از شالیزارهای استان مکانیزه نشا شد، افزود: برداشت برنج امسال در 95 درصد شالیزارهای استان با کمباین های مخصوص انجام می شود.

وی گفت: دومین سالی است که به دلیل حذف ارز نیمایی و کوتاه شدن دست تاجر نماها، شالیکاران نفس می کشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن برنج سفید در مازندران

پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن برنج سفید در مازندران