مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 06:352021-07-13سياسي

غفلت از دو عامل عقل و وحی انسان مدرن را گرفتار می کند


معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه انسان مدرن در میان عقل و وحی نمی تواند تنها به یکی اکتفا کند و دیگری را نادیده بگیرد، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه انسان مدرن در میان عقل و وحی نمی تواند تنها به یکی اکتفا کند و دیگری را نادیده بگیرد، گفت: انسان مدرن اگر از یکی از این دو عامل غفلت کند، قطعا گرفتار خواهد شد، آینده و دوام زندگی بشر مدرن محصول توجه متوازن به عقل و وحی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اولین همایش ملی قرآن و انسان مدرن امروز 22 تیرماه با حضور دانشگاهیان و قرآن پژوهان از سراسر کشور به میزبانی دانشگاه شهرکرد در بستر فضای مجازی آغاز شد و تا ظهر امروز ادامه ادامه دارد.

در ابتدای این همایش، محسن جوادی- معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح معرفت اخلاقی با طرح این پرسش که اخلاق چیست؟ اظهار کرد: مبحث اخلاق از زمان ارسطو و پیش از اسلام و حتی در دیگر ادیان، با دو موضوع قابل بررسی است نخست آنکه زندگی خوب چیست و دوم راه زندگی خوب چه می تواند باشد؟ وی ادامه داد: درواقع در میان موجودات عالم، تنها آدم است که می تواند در خصوص زندگی خود تامل و اندیشه داشته باشد و خوب و بد زندگی خود را ارزیابی کند، اخلاق محصول اندیشه در مورد خویشتن است که به تعبیر فارابی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلت از دو عامل عقل و وحی انسان مدرن را گرفتار می کند

غفلت از دو عامل عقل و وحی انسان مدرن را گرفتار می کند