مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 06:452021-07-13اقتصادي

اشتغال زایی جوان لرستانی برای 500 مددجو با کشت زعفران


«محسن فرج اللهی» از کارآفرینان جوانی است که توانسته برای 500 مددجو با کشت زعفران شغل و درآمد ایجاد کند، وی همچنین کشت زعفران را در روستای کهریز سلسله توسعه داده به طوری که این روستا به قائنات مشهد معروف شده است.

- خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، شرکت تعاونی سلسله زعفران زرین به مدیرعاملی فرج اللهی سال 97 و 99 به عنوان تعاونی نمونه انتخاب شده است، فرج اللهی که 36 سال سن دارد کشت زعفران را سال 81 و 82 در متراژ 500 متری شروع کند و در حال حاضر ده ها نفر را  به این سمت کشانده است.

این زعفران کاربا تلاش و پشتکار و استفاده از تکنولوژی توانسته کشت زعفران را نه تنها در روستای خود بلکه جای جای استان گسترش دهد، وی کارگاه تولید و بسته بندی را با استفاده از ظرفیت روستاییان درروستای کهریزراه اندازی کند.

وی می گوید: سال 81 و 82 از شرق کشور نمونه زعفران را یک کشاورز آورد پس از تحقیق و بررسی متوجه شدم که از کیفیت بالایی نسبت به بازار برخوردار است، همین امر باعث شد به سمت کشت زعفران بروم پس از تولید یک هفته طول کشید تا توانستم ده نیم گرمی  زعفران را به فروش برسانم هر کجا که مراجعه می کردم کسی نمی پذیرفت بالاخره یک مغازه دار قبول کرد و سفارش بعدی را داد همین امر من را ترغیب به ادامه کار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال زایی جوان لرستانی برای 500 مددجو با کشت زعفران

اشتغال زایی جوان لرستانی برای 500 مددجو با کشت زعفران