مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 08:102021-07-13پزشكي

لیموی عمانی، عامل تقویت سیستم ایمنی بدن


یکی از اصلی ترین خواص لیمو عمانی وجود مواد آنتی اکسیدان فراوان در این میوه است که به پیشگیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کند.

- ایسنا/لرستان یک کارشناس ارشد گیاه شناسی گفت: یکی از اصلی ترین خواص لیمو عمانی وجود مواد آنتی اکسیدان فراوان در این میوه است که به پیشگیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کند.

تارا صالحی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که لیمو عمانی نوعی لیمو ترش است که طبعی سرد و خشک دارد و در پخت بسیاری از غذاهای ایرانی، دمنوش های گیاهی و از پودر آن به عنوان ادویه استفاده می شود، اظهار کرد: قسمت های مورد استفاده گیاه لیمو عمانی، میوه، برگ و ریشه گیاه است.

وی ادامه داد: لیمو عمانی از ترکیبات تلخ، فلاونوییدها، اسید سیتریک، املاح، ویتامین ها به ویژه ویتامین C و مواد فرار است و از نظر کلسیم و پتاسیم غنی بوده و از نظر ویتامین C از سایر مرکبات پیشی گرفته و به عنوان کاهنده فشار و چربی خون شناخته شده است.

صالحی با اشاره به این که در طب سنتی از ریشه گیاه لیمو عمانی برای رفع مشکلات گوارشی استفاده می شود، عنوان کرد: همچنین جوشانده ریشه آن برای درمان اسهال خونی مفید بوده و برگ های گیاه لیمو عمانی تازه برای تسکین سردرد ناحیه پیشانی مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف آن برای پیشگیری و درمان خانگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیموی عمانی، عامل تقویت سیستم ایمنی بدن

لیموی عمانی، عامل تقویت سیستم ایمنی بدن