مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 12:052021-07-13پزشكي

کرمانشاه به تمامی گروه های خونی به ویژه او مثبت نیاز دارد


مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: این استان به تمامی گروه های خونی به ویژه او مثبت نیاز دارد.

- پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نیاز به خون یک نیاز همیشگی بوده و در بحران هایی همچون شیوع بیماری ها نیاز به آن بیشتر شده و تنها راه تأمین آن اهدای مستمر خون توسط مردم است.

وی افزود: در استان کرمانشاه 24 مرکز درمانی فعال وجود دارد که روزانه به 200 واحد خون و فرآورده های خونی نیاز دارند که برای تأمین آن ها باید روزانه بیش از 200 واحد خون اهدا شود تا این مراکز تأمین شده و ذخیره برای موارد پیش بینی نشده در این استان وجود داشته باشد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: برخی از بیماران خاص همچون بیماران سرطانی در فواصل زمانی کم یا زیاد نیاز مداوم به خون دارند و از طرفی بیماران تصادفات شهری و برون شهری نیاز ویژه به خون دارند.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت خون و فراورده های آن امکان ذخیره سازی طولانی مدت آن ها وجود ندارد، برای مثال پلاکت که عمده نیاز بیماران سرطانی بوده تنها سه روز قابل ذخیره سازی است.

صالحی فر تصریح کرد: طبق دستورالعمل های سازمان انتقال خون، هر استان در روز باید معادل پنج روز کاری از تمام گروه های خونی ذخیره داشته باشد تا بتواند نیاز خود را تأمین کرده و در کمک به شبکه ملی خون رسانی در کل کشور حضور داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه به تمامی گروه های خونی به ویژه او مثبت نیاز دارد

کرمانشاه به تمامی گروه های خونی به ویژه او مثبت نیاز دارد