مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 17:352021-07-13حوادث

آتش سوزی جنگل های بلوط مریوان مهار شد


جنگل های این استان که بخشی از جنگل های غرب کشور را تشکیل می دهد بیشتر اطراف شهرهای بانه و مریوان واقع شده و بعد از جنگل های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.

- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: جنگل های روستاهای هنجیران و قامیشله که در 2 نوبت دچار آتش سوزی شده بود پس از چند ساعت تلاش مهار شد.

آزاد نامداری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این آتش سوزی ها که دیروز و امروز رخ داد 17 هکتار از مناطق جنگلی مریوان در این دو روستا خسارت دید.

وی افزود: 50 درصد آتش سوزی سطحی و 50 درصد هم به تاج درختان سرایت کرده است که بخشی از آن به دلیل شدت آتش سوزی و صدمه به محیط زیست، غیرقابل جبران است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با قدردانی از تلاش و همکاری ارزنده انجمن های زیست محیطی شهرستان و مردم منطقه برای مهار آتش اضافه کرد: 2 تیم مجهز به تمام امکانات مقابله با آتش سوزی از یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان ساع تها برای اطفای آتش تلاش کردند.

نامداری با بیان اینکه امسال آتش سوزی ها به واسطه خشکسالی زودتر از موعد شروع شد اضافه کرد : همه سال معمولاً از نیمه دوم خرداد شاهد آتش سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی بودیم که امسال با خشک شدن پوشش گیاهی منطقه از 20 اردیبهشت ماه آتش سوزی ها رخ داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی جنگل های بلوط مریوان مهار شد

آتش سوزی جنگل های بلوط مریوان مهار شد