مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 20:352021-07-13اقتصادي

تولید سالانه بیش از 98 تن عسل در شهرستان سرعین


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: به دلیل تنوع گونه های مختلف گیاهی و شرایط مساعد اقلیمی شهرستا سرعین، سالانه بیش از 98تن عسل در این شهرستان تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، محمد حسنی با اشاره به تولید سالانه 98تن عسل در شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: شهرستان سرعین به دلیل تنوع گونه های مختلف گیاهی و شرایط مساعد اقلیمی یکی از قطب های تولید عسل در استان اردبیل است.

وی افزود: شهرستان سرعین محل کوچ بسیاری از زنبوردارهای کشور در فصل بهار و تابستان بوده و عسل سبلان یکی از 10 مورد محصول راهبردی کشور برای صادرات ثبت جهانی شده و بهترین سوغاتی این شهر توریستی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین بیان کرد: عسل گون، عسل آویشن و عسل بابونه از جمله مرغوب ترین گونه های عسل طبیعی برداشت شده از دامنه کوه سبلان بوده و هر یک خواص منحصر به فردی دارند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر علاوه بر زنبورداران مهاجر، 93 زنبوردار بیش از 6300 کندو با تولید سالانه بیش از 98 تن و اشتغالزایی 75 نفر در محدوده شهرستان فعالیت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین تصریح کرد: در سال های اخیر، تعامل خوب زنبورداران با اتحادیه مربوطه باعث ارتقاء کمی و کیفی محصول عسل تولیدی منطقه شده و جا دارد در زم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه بیش از 98 تن عسل در شهرستان سرعین

تولید سالانه بیش از 98 تن عسل در شهرستان سرعین