مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 07:252021-07-14اقتصادي

مبارزه شیمیایی با سن غلات در مزارع سمنان


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه با سن غلات در مزارع استان سمنان درنهایت به سطحی معادل 24 هزار و 595 هکتار رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، عباس مشیریان، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مبارزه انجام شده با آفت سن غلات در استان سمنان اظهار کرد: در سال زراعی جاری مبارزه با سن مادری و پوره در همه شهرستان ها انجام شد.

وی سطح کلی مبارزه با سن غلات اعم از مرحله مادری و پوره را 24 هزار و 595 هکتار عنوان کرد و افزود: سال گذشته مبارزه با این آفت در 17 هزار و 770 هکتار انجام شده بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان کل سطح مبارزه با سن مادری را 12 هزار و 860 هکتار عنوان کرد و گفت: کل سطح مبارزه با پوره نیز 11 هزار و 735 هکتار بوده است.

مشیریان با اشاره به مهم ترین تأثیرات تغییرات جوی بر تراکم جمعیت در وسعت آلودگی سن غلات گفت: میزان بارندگی در چند سال اخیر کاهش بسیار شدید نسبت به بیست سال گذشته داشته به طوری که استان سمنان را بین خشک ترین استان ها قرار داده است.

وی تصریح کرد: افزایش میانگین دما در اواخر اسفند و اوایل فروردین سال جاری نسبت به سال گذشته باعث تسریع در شروع خسارت سن مادری و متعاقباً افزایش تعداد تخم های این مرحله از آفت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه شیمیایی با سن غلات در مزارع سمنان

مبارزه شیمیایی با سن غلات در مزارع سمنان